Как да влезем във форма след празниците?

287203.01.17

Да влезем във форма след коледно-новогодишните празници си е доста голямо предизвикателство. Тялото ни е свикнало да поема повече храна и алкохол. Последното нещо, за което си мислим - са фитнесът и упражненията. През тези 2-3 седмици работното ни ежедневие съвсем е излязло извън ритъм – забавления до късно вечерта, късно ставане на сутринта, спокойствие и почивка през деня. Как да се върнем към рутината без да стресираме организма си допълнително? 

Всеки се надява новата година да му донесе желаните неща – здраве, успехи, любов, повече тонус и самочувствие, по-малко вредни навици. Но за да може късметът да бъде на наша страна, е добре самите ние да се постараем да дадем всичко от себе си, за да ги получим. Факт е, че много хора използват началото на годината, за да си кажат: „Започвам диета, ще да ходя редовно на фитнес, ще спра цигарите… и т.н.”


Ето и няколко интересни факти, с които е хубаво да се запознаете в началото на годината:


1. След многото вкусни рецепти свързани с Коледа, Нова година и имените дни в началото на януари се оказва, че са необходими около три месеца за да си възвърнем обратно фигурата.

2. Рецептите, които се поднасят на зимните празници са питателни и доста калорични, което не може да не се отрази на фигурата, особено в областта на талията и бедрата.

3. Изследване на диетолози показва, че жените превишават с около 115% препоръчителния калориен прием, а мъжете с 92%.

4. 3/4 от анкетираните признават, че ядат твърде много по празниците, въпреки че осъзнават, че преяждането влияе не само на външния вид, но и на храносмилателната система като цяло.


Ето и няколко съвета как да се пречистите от токсините и да влезете във форма по най-бързия начин:


1. Детоксикирайте организма си:

Няма по-добро средство за детоксикация от храната. Преди закуска изпийте чаша топла вода с парче лимон. След това, ако може, изкарайте целия ден на билков чай. След изпитият по празниците алкохол, вашият организъм е силно обезводнен. Затова поемайте повече вода, без притеснения, че в първите няколко дни след празниците, може да я задържите.

Вкусните блюда, които са задължителен елемент за празничната трапеза, не може да не се отразят на вашата талия. Затова е хубаво да изключите някои храни от вашето меню – сладкиши, тестени продукти и такива, които съдържат повече мазнини. Включете във вашето хранене колкото се може повече плодове, зеленчуци и леки супи.


2. Пречистете тялото си с няколко Спа процедури:

Масаж, парна баня, сауна, джакузи с минерална вода. Всичко това ще помогне на тялото ви да се очисти от токсините. В първия удобен момент си запазете час в някои добър спа център.


3.Пийте повече вода:

Рядко се замисляме, но чувствата на глад и жажда, нерядко биват бъркани едно с друго. Ако се постараем да изпиваме по 8 чаши вода на ден (което е препоръчителния минимум) имаме шанс да заменим поне веднъж за деня калориите от набързо преглътнатия снакс или кроасан, с 0 калории живителна вода.


4. Обърнете се към инструктор:

Ако стe си казали, че през новата година ще промените изцяло тялото си, то най-добрият начин да направите това е като се запишете при фитнес инструктор. Той ще ви направи индивидуална фитнес програма, съобразена с вашата структура и с това, върху кои зони трябва да наблегнете. Има жени и мъже, който трупат повече мазнини в областта около кръста, или така наречените паласки. Присъщо за жените е да правят по-големи бедра и дупета, особено, след като са се отпуснали през коледно-новогодишните празници. Затова най-добрия вариант е да се обърнете към, лицензиран фитнес инструктор, който ще направи тренировъчна програма, съобразена изцяло с вашата фигура. Освен това, тренировките с него са много по-ефективни и дават по-добри резултатите, защото изпълнявате правилно упражненията и се дисциплинирате.



5. Започнете всеки нов ден с 5 минутна тренировка:

Ако през почивните дни около празниците са се натрупали много задачи и през първите дни на новата година графикът ви не позволява посещение на фитнес залата, най-малко време ще ви отнеме 5-минутна утринна загрявка със скачане на въже. Тези 5 минути на ден ще ви осигурят прекрасна физическа форма, ще съдействат за намаляване на целулита, ще подобрят кръвообращението ви и метаболизма. И като добавка – ще дадете добър пример на децата си, които с удоволствие биха потренирали с вас.


6. Започнете годината с нова диета:

Балансираното хранене е изключително важно, за поддържането не само на добра фигура, но и за тонус и енергия. Повечето хора, в стремежа си да смъкнат бързо, натрупаните през празниците килограми, прибягват до драстични мерки и намалят калориите в менюто си до нула. Това не е добър вариант. Драстична диета, съчетана с многото работа и стресът след празниците, би довела до негативни последици за здравето ви. Затова най-добрият начин да се отървете от килограмите, за дълъг период от време, е чрез балансирана диета. Ако не можете или не се сещате за такава, най-добре да се обърнете към специалист диетолог, който да ви изготви специален режим. 



8. Раздвижете тялото си:

Започнете да ходите на йога или пилатес, ако обичате по-бавните спортове. Но ако смятате, че това не ви е достатъчно, за да влезете отново във форма, най-добре се запишете на нещо по-динамично. Едни от любимите спортове на жените са канго джъмпс, зумба, тае бо. Те ви дават възможност хем да се движите, хем да танцувате, хем да се наслаждавате на музиката. Наистина страхотно изживяване, с което бързо ще успеете да влезнете във форма.



Не се поддавайте на първоначалните емоции, които ще ви налегнат след като се качихте на кантара на 1-ви януари. Повечето килограми могат да се дължат на факта, че сте задържали вода след прекомерната употреба на алкохол и солени храни. Не се отчайвайте и в никакъв случай не се депресирайте. Не позволявайте няколко килограма да помрачат светлото начало на новата година.